Tallinna õppenõustamiskeskus    Tallinna Haridusamet Lisainfo programmist


                           . Avaleht ÕPPENÕUSTAMINE Programmist Kontakt
          
PAKUTAVAD TEENUSED NÕUSTAJAD REGISTREERI NÕUSTAMISELE LAPSELE LAPSEVANEMALE PEDAGOOGILE NÕUSTAJALE

    . 



Õppenõustamist teostatakse haridusvaldkonna probleemide lahendamiseks või ennetamiseks.

õppenõustamisega seotud mõisted
õppenõustamise tasandid

ÕPPENÕUSTAMISEGA SEOTUD MÕISTED

  • Õppenõustamine on laste, lapsevanemate ja lastega töötavate isikute nõustamine lapse võimete ja arenguvõimaluste väljaselgitamisel ning õppimise või käitumisega seotud probleemide ennetamisel ning lahendamisel.

  • Õppenõustamiskeskus on piirkondlik tugikeskus, mille ülesanne on toetada laste arenguliste ja hariduslike erivajaduste varajast märkamist ning individuaalset arengut.

  • Logopeediline nõustamine on lapse suulise ja kirjaliku kõne loome ja mõistmisoskuse ning mitteverbaalse suhtlemise parandamise või arendamise võtete soovitamine.

  • Eripedagoogiline nõustamine on lapsele sobivate tugiteenuste, võimetekohase õppekava, õppevormi, õppematerjali ja erimetoodiliste võtete soovitamine.

  • Psühholoogiline nõustamine on lapse arengut mõjutavate tegurite hindamine ja arengu toetamine koostöös lapsevanemate, õpetajate ja teiste erialade spetsialistidega.

  • Sotsiaalpedagoogiline nõustamine on lapsega seotud sotsiaalsete probleemide ennetus- ja lahendustegevuste koordineerimine.


    ÕPPENÕUSTAMISE TASANDID

    I tasand

    1. IGA LAPSE VÕIMETE TOETAMINE
  • varajane märkamine;
  • diferentseeritud õppe-kasvatustegevuse korraldamine rühmas/klassis;
  • lapsevanemate nõustamine kasvatuse ja hariduse küsimustes
    2. ERIVAJADUSTEGA LASTE TOETAMINE HARIDUSASUTUSTES
  • konkreetne töö haridusliku/arengulise erivajadusega lapsega koolis või koolieelses lasteasutuses - õpetajad, spetsialistid

    II tasand
    (praegu ESF programmi "Õppenõustamissüsteemi arendamine" raames)

    1. PIIRKONDLIKUD ÕPPENÕUSTAMISKESKUSED
  • nõustamine lapse loomulikus kasvu ja/või õpikeskkonnas - lapse jälgimine lasteasutuse või kooli keskkonnas;
  • haridustöötajate ja asutuste juhtkondade nõustamine haridusasutuses kohapeal - IÕK koostamine, konkreetsed nõuanded, kuidas last aidata, milliseid töömeetodeid valida jm;
  • lapse uuringud väljaspool haridusasutuse keskkonda, lapse suunamine spetsialistide juurde, lapsevanemate, haridustöötajate ja spetsialistide nõustamine, nõupidamiste ja ümarlaudade korraldamine juhtumite analüüsimisel
    2. SPETSIIFILISE VALDKONNA NÕUSTAMISKESKUSED
  • nägemis-, kuulmis- ja kõnepuudega laste osas nõustamisteenus üle vabariigi (Tartu Emajõe Kool ja Tartu Hiie kool)

    III tasand

  • töö riiklikus metoodikakeskuses, kust saavad abi õppenõustamiskeskuse töötajad ning kuhu koondatakse head praktikad ning metoodikad jm


  • Tallinna õppenõustamiskeskus tegutseb Tallinna Haridusameti projektina
    ESF programmi "Õppenõustamissüsteemi arendamine" raames

    Copyright © 2010 Tallinna õppenõustamiskeskus. All rights reserved.
    Revised:   01/01/2010. Created by Hansakirjastus.